1 | Hans Nilsen Hauge (1771–1824) skapte en stor vekkelsesbevegelse i Norge. Finn ut mer om denne bevegelsen, og diskuter om den hadde likhetstrekk med Wergelands tenkning. |
2 | I bladet For Arbeidsklassen V, 1844, avbilder og anbefaler Wergeland det som kalles en ”Russisk sagstol” (SS b. IV 7, 71). Finn denne notisen, og gjengi Wergelands begrunnelse for at dette er et nyttig patent. |
3 | I ukeavisa Dag og Tid 23.10.08 skriver Walid al-Kubaisi dette: |
| | Slik folk på 1800-talet flytta frå den trygge landsbygda med sundagsgudstjeneste og eit religiøst stabilt samfunn til Kristiania, som forvandla innbyggjarane til byfolk og oppløyste dei fra ein streng moral, verdiar og livssyn – opplever dei muslimske innvandrarane det same. Muslimar kjem frå ein liten landsby i Irak eller Pakistan, med stabil tru og verdigrunnlag, og plutseleg vert heile det religiøse verdigrunnlaget utfordra i Oslo eller Paris. |
| Diskuter den påstanden han fremmer i samme artikkel: ”Det er umogleg å skjøna Wergeland på bakgrunn av dagens sekulære Noreg. Langt meir forståeleg vert han i ljos av datidas kristne samfunn, eller vår tids muslimske samfunn.” (sst.) |
4 | Henrik Wergeland og Johan S. Welhaven regnes begge som romantikere selv om de var sterkt uenige om svært mye. Les en litteraturhistorisk framstilling av konflikten mellom dem, og lag en punktvis oversikt over hva uenigheten mellom dem handlet om. |
5 | Hvordan tolker du starten på Wergelands kjente dikt ”Smaaguttenes Nationalsang”? |
| | Vi ere en Nation vi med, vi Smaa, en Alen lange: et Fædreland vi frydes ved; og Vi Vi ere mange. (SS b. I 2, 406) |
6 | Diskuter om en kan snakke om en positiv forbindelse mellom demokrati og nasjonalisme i dag. |